Tréning
GONDOLKOZÁS | SZEMLÉLET | HOZZÁÁLLÁS
A tréningjeink meghatározott irányvonalat követnek, de interaktív, workshop jellegűek, ahol a gyakorlat, az összefüggések és a megoldások átadása a cél. A tréningjeink során nem csak a megoldások kerülnek előtérbe, hanem a megoldások mögött álló elvek, összefüggések megismerésére, megértésére is sor kerül. A tréningek közös célja az emberek gondolkodásmódjának megváltozása. A gondolkozás megváltozása kihat a viselkedés megváltozására, aminek eredménye egyénhez igazodó, természetes, hiteles és tartós.
Általános tréning hibák:
- Dobozos, általános megoldásokat adnak, az egyedi megközelítés helyett.
- A témaköröket csak elméleti oldalról közelítik meg, a gyakorlati fókusz helyett.
- Unalomba, ellenállásba fulladnak, a hatékonyság, az érdekesség és jó hangulat helyett.
- Nem mutatják be az összefüggéseket, így a megoldás sem lesz hatékony és tartós, az összefüggések pontosítása helyett.
- A viselkedés megváltoztatására fókuszálnak ahelyett, hogy a gondolkodásmód megváltoztatását helyeznék előtérbe.
- A tréneri, „tankönyvi” megoldásokra koncentrálnak, a területen előforduló helyzetek elemzése helyett.
Együttműködési területek
- Értékteremtő, vevőorientált értékesítési kommunikáció gyakorlata
- Negatív vevői reakciók kezelése
- Érzelmi meggyőzés gyakorlati megoldásai
- Manipulatív viselkedések kezelése
- Nehéz ügyfelek meggyőzése
- Konszenzus kialakítása kiscsoportos értékesítésben
- Kiemelt ügyfelek kezelése másképp
- Reputáció management fejlesztése
- Asszertivitás a gyakorlatban
- Személyiségen alapuló megközelítés gyakorlata
Munka közbeni felmérés
ERŐSSÉGEK | FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK | FÓKUSZ
Munka közben rengeteg felesleges dolgot csinálnak a munkatársak, és ennek köszönhetően sok fontos, lényeges lépés kimaradhat. Mindennapi munkavégzés közben megfigyeljük a kollégát, felmérjük a viselkedését, megoldásait és feltárjuk azokat a területeket, ahol fejlődni tud, így lézer pontossá válik a képzési cél.
Milyen problémákat fedezhetünk fel?
- A munkatársak a vevők, ügyfelek érdekeit képviselik, nem a cég érdekeit a vevőknél, ügyfeleknél.
- Az értékesítés során átadja e a kulcsüzeneteket és hogyan adja át.
- Mik azok a rutin csapdák amikbe bele esnek a munkatársak munkavégzés közben.
- Alul és felül pozicionálás szülte problémák.
Együttműködési területek
- Egyéni készségek, képességek fejlesztésének feltárása
- Csoportos fejlesztési lehetőségek felmérése
- A cég érdekeinek maximális képviseletének feltérképezése
- Alul és felülpozicionálás tüneteinek felismerése
- A megszokások, rutinok felismerése
- Értékesítői audit
Munka közbeni fejlesztés
(Training on the Job)
GYAKORLAT | HATÉKONYSÁG | KONKRÉT EREDMÉNYEK
Sokszor a területi vezetők legkevésbé kedvelt munkája a Munka közbeni fejlesztés (TOJ). Ennek leginkább az az oka, hogy nem tudják, mi a pontos célja, értelme és technikája a munka közbeni fejlesztésnek. Mindennapi munkavégzés közben megfigyeljük a munkatársat, felmérjük a viselkedését, megoldásait, feltárjuk azokat a területeket, ahol fejlődni tud és azonnali megoldás dolgozunk ki, amit már a következő alkalommal, tárgyalás vagy megbeszélés közben alkalmazni, használni képes.
Milyen problémák merülhetnek fel fejelesztés közben?
- Elfinomkodják a visszajelzéseket, így nincs fejlődés.
- Rideggé teszik a visszajelzést, csak ellenőrző listát akarnak kipipálni.
- A pontos technikák és pontos értelmezés hiányában időpazarlássá alakul.
Együttműködési területek
- Kendőzetlenül őszinte visszajelzések
- Kommunikáció fejlesztése
- Cég érdekeinek képviselete
- Jelenlét
- Megszokások, rutinok felülírása
Vezető fejlesztés
MOTIVÁLT CSAPAT | EREDMÉNYES CSAPAT | ELÉRT CÉLOK
A vezetői eszköztár a hiedelemmel szemben nem alakul ki magától. Ennek ellenére kis hangsúlyt kap a vezető készségek kialakítása, emiatt a vezetői eszköztár szegényes. Vezetőképzési programjaink csak a valódi vezetői eszköztár kialakítására, bővítésére fókuszálnak, mellőzve a felesleges sallangokat. A gyakorlati fókusz ebben az esetben is tetten érhető, mert hisszük, hogy csak abból van eredmény, amit meg is valósítunk.
Mihez vezet a hiányos vezetői eszköztár?
- Nem elég hatékony a csapat.
- Nem hozzák az eredményeket.
- Hektikusak az eredmények.
- Több van a csapatban, de nem jön ki az elvárt teljesítmény.
- Nem alakul ki a vezető iránti bizalom és a megfelelő légkör.
Együttműködési területek
- Kiválasztás
- Hatékony csapat összeállítása
- Visszajelzések átadása
- Emberek fejlesztése
- Területi támogató munka kialakítása
- Munka közbeni képzés eszköztár felépítése
- „Onboarding” folyamatok támogatása
- Egyéni motivációk meghatározása
- A nem anyagi jellegű motivációs rendszer működtetése
- Célok és eredmények kommunikálása
- Vezetői dashboard kialakítása
Vezetők vezetőjének fejlesztése
SZERVEZETI KULTÚRA | CÉLMEGHATÁROZÁS | VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS DELEGÁLÁS
A vezetők vezetőjének eszközrendszere részben eltér a középvezetőjétől. Ha keverednek a vezetői szerepek, nem arra fókuszálnak a felső vezetők, ami a valós feladatuk és káosz alakul ki. A vezetők vezetőjének feladata többek között, hogy megtervezze az eredményeket,
stratégát alkosson. A vezetők vezetőjének képzései úgynevezett konzultatív tréningek, ahol a tematika ötvözi az elméleti és a gyakorlati vonatkozásokat. A gyakorlati megközelítés a valós, a vezetők mindennapi munkájában felmerülő problémákra keresett, a gyakorlatban alkalmazható megoldásokra fókuszál. A felvázolt megoldási lehetőségeket, azok várható hatásait, következményeit modellezzük.
Jellemző problémák:
- Keverednek a szerepek.
- Szereptévesztés miatt, mikro-management alakul ki.
- Nincs konkrét cél, nincs meghatározott paraméter, így a középvezetők és csapataik nem tudnak kellőképpen teljesíteni.
- Nincs reális, elérhető célmeghatározás.
- Elmarad delegálás.
Együttműködési területek
- Hatékonyabb erőforrás management
- KPI-ok, meghatározása, felállítása
- Reális elérhető célmeghatározás
- Vezetői kommunikáció és delegálás
- Következetes kommunikáció, visszajelzési kultúra meghonosítása
- Szervezeti jellem kialakítása
- Transparens vezetői jellem
- Eredményt hozó légkör megteremtése
- Befektetett erőforrások megtérülése (RoI)
Train the Manager
FEJLESZTÉS | KOMMUNIKÁCIÓ | HIT ÉS BIZALOM
A közép és felsővezetők munkája nagy részt magányos, egyedül kell megküzdeniük a kihívásokkal, folyamatos támogatást nélkülözve. Vezetői eszközök között szerepel az emberi, vezető-beosztott közötti kapcsolat kialakítása. Meg kell ismerni a beosztott munkatársak gondolkodását, motivációját, érdeklődési körét, erősségeit és fejlesztendő területeit. Meg kell találni az utat, hogyan tudja behozni mindezt a munkába annak érdekében, hogy kialakuljon a jó munkakapcsolat, a megfelelő légkör, a vezető iránti bizalom. Ahol megvan ez a bizalom, az emberek lehozzák a csillagokat is az égről, és eredményes a vezető. Segítjük a vezetőket abban, hogy a vezetői eszközöket a lehető leghatékonyabban alkalmazzák. Munka közben megfigyeljük, felmérjük a vezető viselkedését, megoldásait, fejlődési területeit és azonnali, gyakorlatban azonnal alkalmazható megoldási javaslatot dolgozunk ki számára.
Jellemző problémák:
- Hiányos a vezetői eszköztár az eredmények elérésére.
- Elcsúszik a vezetői (eredmény) fókusz.
- Nem kielégítő, nem hatékony a vezetői kommunikáció.
- Hiányzik a teljesítményértékelés objektív alapja.
- Nem alakul ki a megfelelő visszajelzés-kultúra.
Együttműködési területek
- Vezetői fókusz megszilárdítása = eredményfókusz
- Vezetői eszköztár kiépítése az eredmények elérésére
- Vezetői kommunikáció a hatékonyság növelésére
- A vezető fejlesztési eszközeinek kialakítása
- Motiváció alkalmazásának gyakorlati kiépítése
- Teljesítményértékelés
- Őszinte és építő visszajelzési kultúra meghonosítása
Projektek
INNOVÁCIÓ | KOMMUNIKÁCIÓ | ELFOGADÁS
A nagyvállalatok működésében gyakran előfordul az átfogó, központi projektek indítása, végrehajtása. Ezek helyi megvalósítása, adaptálása nehézségekbe ütközik, hiszen nem elég a projektek helyi viszonyoknak megfelelő átalakítása, azok bevezetése is megterhelő feladat. Vállalati projektek kialakításában, bevezetésében veszünk részt, céges rendezvényeket érdekes és értékes tartalommal töltünk meg. Segítünk nemzetközi folyamatok helyi adaptációjában, ezzel is tehermentesítve a vállalat managementjét.
Jellemző problémák:
- Az amúgy is elfoglalt vezetők még leterheltebbé válnak.
- Extra terhelést jelent a normál üzletmenethez képest.
- A napi feladatokon felül kell foglalkozniuk ezekkel a feladatokkal.
- A legtöbbször szoros határidőhöz kötöttek.
- Gondot okoz a kivitelezés.
Együttműködési területek
- Hatékonyabb rendszerek kialakítása, bevezetése (pl.: CRM, jelentési rendszer, értékelési rendszer, motivációs rendszer)
- Sales és Marketing eszköztár bővítése (pl.: technikák, POS stb.)
- Teljesítmény fókuszú visszajelzési kultúra bevezetése
- Szinergia kiépítése teljesítményértékelés és a motivációs rendszer között
- Fejlesztő vállalati kultúra meghonosítása, kialakítása
- Globális projektek hazai innovatív adaptációja
- Képzési rendszerek felépítése
- Egyedi vállalati projektek (pl.: izgalmasabb ciklus meetingek, szakmai programok ügyfeleknek)