CELEMI Decision Base


A szimulációban több tőke-intenzív vállalat versenyez egymás ellen gyorsan változó piaci feltételek közepette. A szimuláció legnagyobb kihívása, hogy a megfelelő befektetést a megfelelő időben eszközöljük és a megtérülés a várakozások szerint alakuljon.

Kiindulóhelyzet: A szimulált vállalat relatíve egészségesen működik, de ha ezen a pályán marad, lassú halál vár rá. A vállalat menedzsmentjének (Marketing/Sales, Pénzügy, Beszerzés/Termelés, Corporate Intelligence) komoly döntéseket kell meghoznia:

  • Most fektessünk be…vagy később?
  • Mely piacokra törjünk be?
  • Piacvezetők legyünk…vagy inkább kihívó piackövetők?
  • Milyen technológiát használjunk?
  • Vegyünk fel kölcsönt…vagy előbb termeljük ki?
  • Ragadjunk le az alapoknál…vagy törjünk az élre?

A szimulált vállalatot 8 – 10 éves perióduson kell végigvezetni változó piaci körülmények között, mely során az alábbi szakaszok különülnek el:

  • Növekedés szűkös erőforrásokkal: hosszú távú tervezés, erőforrás-allokáció, meg kell találni az egyensúlyt a piacfejlesztés, termékfejlesztés és gyártási technológia között. Hogyan alakíthat ki a vállalat egy erős pozíciót és miképpen kaparinthatja meg a legjobb megbízásokat? Mennyi pénz áll rendelkezésre a befektetésekhez?
  • Harc a pozíciókért: megnőtt a verseny, csökkentek az árrések, a hatékonyságra és a termelékenységre kell koncentrálni. Meg kell vizsgálni a választott stratégiát, hogy irányba viszi-e a vállalatot. Mely termékek, piacok és technológiák profitábilisak és melyek generálnak veszteséget?
  • A vállalat piaci értéke: elég profitot generál-e a vállalat a tulajdonosok szempontjából? Nőtt-e a vállalat piaci értéke? A profitábilitás nem egyenlő a sikerességgel. A tulajdonosok elvárják, hogy a befektetett tőkéjük olyan megtérülést hozzon, amely a pénzügyi kockázatukat is elfeledteti.
  • Saját vállalat: mit lehet tenni a saját vállalat esetében? A megszerzett tapasztalatokat a résztvevők a saját cégre vetítik ki, következtetéseket vonnak le és megvitatják a javulási lehetőségeket.

Előnyök a vállalat számára:

  • A vezetők megértik egymás döntéseit, az együttműködés drámaian javul.
  • Átfogó képet ad egy vállalat működéséről, felfrissíti a vezetők üzleti alapokkal és folyamatokkal kapcsolatos tudását.
  • A résztvevők, akár nagy kockázatot vállalva átélhetik döntéseik hatását és következményeit. „Ugyanaz az érzés, rizikó nélkül…”
  • Egészséges versenyszellemet hoz ki a résztvevőkből és erős csapatépítő hatással bír.
  • Elsajátítható a mérleg, az eredménykimutatás és pénzügyi mutatók használata, mint tervezési segédeszközök. Rávilágít a befeketetések és a pénzügyi lehetőségek, ill. megtérülésük viszonyára, egyensúlyba hozására.
  • Fontos elemei a stratégiai tervezés, költségek és egyéb folyamatok optimalizálása, kölcsönhatások átlátása, versenytársak és a piac folyamatos figyelése.

Bővebb információért lépjen velünk kapcsolatba!

A program időtartama: 2 nap

Résztvevők száma: min. 12 fő

Vissza

További szimulációk:

A képhez tartozó alt jellemző üres; Apples-Oranges-General-Logo-with-tagline-2126-1024x137.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; Livon-Lite-Logo-with-tagline-2126-1-1024x135.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; Livon-Logo-with-tagline-2126-1-1024x135.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; Performance-with-tagline-2126-1-1024x135.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; PARTNER-STOCK-Logo-Tag-1-1-1024x137.png a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; Tango-Logo-with-tagline-2126-1024x135.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; Enterprise-with-tagline-2126-1024x136.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; Sales_Endeavour_Tag_2126-1024x139.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; Cayenne-Logo-with-tagline-2126-1024x137.jpg a fájlnév